Telewizja i misja

Stoczono już dziesiątki debat dotyczących tego, jak powinna wyglądać telewizja publiczna i na czym miałaby polegać jej misja. Misję przy tej okazji przeciwstawia się komercji, choć jak pokazuje życie nie zawsze są to pojęcia sprzeczne, gdyż wielokrotnie zdarzało się, że programy emitowane przez polskie stacje komercyjne mają więcej wspólnego z misją niż produkcje telewizji publicznej. Dotowana przez państwo, czyli wszystkich podatników, telewizja publiczna powinna stawiać sobie za główny cel nie schodzenie poniżej pewnego poziomu w emitowanych i produkowanych przez siebie audycjach. Fakt, że programy telewizji publicznej nie są przerywane i reklamami wcale nie świadczy o odejściu od komercji, ponieważ bloki reklamowe pomiędzy programami są wyjątkowo długie. Kryterium doboru repertuaru filmowego nie może opierać się wyłącznie na wysokiej oglądalności, a w związku z tym dużymi wpływami z reklam. Misją telewizji publicznej powinno być edukowanie społeczeństwa, kształtowanie gustów i nawyku obcowania z kulturą, a nie podporządkowywanie się gustom większości i równanie do najniższych oczekiwań, chociażby było to bardzo dochodowe. Nie wszyscy obywatele w naszym kraju mają możliwość uczestniczenia w spektaklach teatralnych, obecności na koncertach czy w galeriach sztuki. Właśnie telewizja publiczna (również radio) są tymi mediami, za pomocą których kontakt z podobnymi wydarzeniami kulturalnymi byłby umożliwiony.

Witaj na moim serwisie! Jestem Marek i dział social mediów znam od podszewki, postaram się zamieszczać artykuły ze świata techniki mediów a także różne technologiczne ciekawostki. Zapraszam do czytania!